Helpdesk med telefonsupport

Helpdesk, kundservice eller supporthjältar – ja, kärt barn har många namn. Det spelar inte så stor roll vad vi väljer att kalla avdelningen, det viktiga är att den är full med kompetens som brinner för problemlösning och service.

Vi loggar alltid våra ärenden vid kundkontakt för att kunna följa upp, utvärdera och hela tiden bli bättre. Vår ambition är att ha den bästa kundservicen i branschen (och vi är på god väg!). Vi tror att en viktig del i en lyckad kundsupport är att vi, precis som alla andra avdelningar på Zhipster, sitter tillsammans med alla kollegor på kontoret i Varberg.

Säg hej till två av våra stjärnor som arbetar med helpdesk: Janne och Charlie! De båda har en teknisk utbildning och flera års erfarenhet från branschen. Utöver dataanalys och utveckling arbetar de bland annat med att hantera supportärenden och kundservice.

Vilka är de vanligaste frågorna?

Det finns inga vanliga frågor. Men vi har en del kategorier av ärenden, som till exempel hur du som kund kan använda olika frakttjänster. En annan kategori av frågor kan vara om en sändning som inte kunnat bokats av någon anledning, det kan bero på en mängd olika saker som då behöver utredas.


Hur arbetar ni med att utveckla kundsupport?

Vi arbetar aktivt med att analysera helpdesk för att kunna förebygga och vid behov snabbt bygga om saker som kan underlätta kundernas vardag. En viktig del i arbetet är också att vidareutbilda kunderna i vårt system.

Använder ni er av till exempel AI-chat?

Vi jobbar idag inte med AI-chat eller autosvar på mail. Vi vill jobba nära våra kunder och är väldigt snabba att svara på både mail och telefon. Vi tror att en AI-chat kan förlänga tiden tills kunderna får den hjälp de behöver.

För oss är det viktigt att bygga en nära relation med de personer som skickar in helpdesk-ärenden. När du kontaktar oss vill vi att du ska känna som att du vänder dig till en hjälpsam kollega som förstår dina behov och arbetar mot samma mål som du.

Fler nyheter

FoMo?

Vänd det till din fördel och följ oss överallt.
Följ oss på LinkedIn