ZHIPSTER NYHETER

VI ÄR STOLT PARTNER TILL LAGERHANTERINGSYSTEMET ONGOING
19 dec 2022 13:22

För oss är kvaliteten på våra samarbeten lika viktigt som vår produkt.
Därför har vi valt att arbeta med de bästa leverantörerna.

Vi är stolt partner till lagerhanteringsystemet Ongoing och har en standardintegration som gör att vi som TA-leverantör blir en del av hela leveransflödet. Det gör att helhetsbilden för flödet från orderläggning, plock, leverans och mottaget gods blir heltäckande. Smart va?

#ehandel #transport #frakt #logistik #transportsystem #lagerhantering #partners

 

TILLGÄNGLIGA UNDER JUL & NYÅR
15 dec 2022 12:30

Vi vill passa på och tacka för ett givande och utvecklande samarbete under året.

Därför vill vi tacka dig extra för året som varit och önska dig en god jul och ett gott nytt år!

Vi stänger för ledighet mellan 23 december och 2 januari men finns tillgängliga för eventuella ärenden på vår Help Desk:

helpdesk@zhipster.se

0340 - 59 65 40

SENIOR BACKEND-UTVECKLARE TILL ZHIPSTER, VÄXANDE BOLAG INOM LOGISTIKLÖSNINGAR, VARBERG.
08 dec 2022 15:48

Zhipsters resa fortsätter. Vill jobba du i en snabbfotad, sammansvetsad organisation med några av Sveriges största företag som kunder och vara med och utveckla marknadens mest spännande logistiklösningar. Nu söker vi på Zhipster en erfaren backend-utvecklare som kan ansluta till vårt team i Varberg och vara med på vår resa när vi skapar Sveriges bästa logistiklösningar!

Vi söker dig som kan och har minst tre års erfarenhet av:

  • .NET C#

Meriterande men inget krav:

  • Erfarenhet / kunskap av logistik eller logistikflöden
  • Relevant utbildning
  • Azure Dev Ops  / GIT
  • Razor Pages
  • Microsoft SQL Server
  • HTML / CSS
  • Javascript / Jquery
  • IIS
  • API:er / Swagger
  • Visual Studio
  • Amazon AWS

 

Om dig som person:

Du är nyfiken och lär dig gärna nya saker, du frågar istället för att fastna och du delar gärna med dig av dina kunskaper. Du värnar om kunden och fokuserar på leveransen. Du är strukturerad och proaktiv. Precis som vi vill du ha roligt på jobbet och bli en del av vårt team så vi kan utvecklas tillsammans!    

Vad kan vi erbjuda:

Som ett sammansvetsat mindre företag kommer du få möjligheten att komma göra avtryck i verksamheten direkt. Hos kommer du få chansen att arbeta med och förbättra våra lösningar samt anpassa unika lösningar för våra kunder. På Zhipster är det högt i tak och vi värnar om, och uppmuntrar, dina åsikter och förslag. Vi erbjuder dig chansen att arbeta med välkända varumärken och väletablerade bolag. Här kan du bli expert på våra lösningar och arbeta med väldokumenterade system. 
Vi utvecklar våra egna system samt våra kunders anpassade lösningar.

 

På Zhipster tror vi på en kombination av ”work- life balance”

SLIPP ONÖDIGA KOSTNADER MED ZHIPSTERS FAKTURAMATCHNING
17 nov 2022 06:00

Vad är fakturamatchning?

Principen med fakturamatchning innebär förenklat att den transportörsfaktura som ni betalar jämförs mot det som faktiskt har avtalats hos transportören, för att på så sätt upptäcka eventuella avvikelser. Det innebär att den faktiska fakturan jämförs på både huvudnivå, till och med på radnivå-/sändningar. På så sätt garanteras att det är endast de avtalade priserna som faktiskt debiteras från transportören.

 

Så fungerar Zhipsters fakturamatchning

Med vår funktion fraktberäkning och fakturamatchning får du som kund full kontroll över dina fraktkostnader. Med vår lösning kalkyleras dina sändningar med fraktkostnader direkt vid bokningstillfället enligt ditt fraktavtal med transportören. När sedan fraktfakturan kommer läses denna in i Zhipster per sändningsnummer för att sedan producera rapporter för att fånga eventuella avvik kring feldebiteringar

 

Vill du veta mera om Zhipsters fakturamatchning?

Boka en demo antingen via formuläret alternativt:

sales@zhipster.se 

+46 (0) 73 365 65 60

 

ÖKADE OMSÄTTNINGEN TILL FLERA MILJARDER - BYGGHEMMA VALDE ZHIPSTER ENTERPRISE TA
17 nov 2022 06:00

Automatiserad logistikhantering. Bättre översikt av hela leveransen. Och full support med möjlighet till individuellt anpassade lösningar. Med hjälp av Zhipster Enterprise TA kunde online-handeln Bygghemma erbjuda kunden bättre fraktalternativ, hantera fler transporter och skala upp omsättningen.

- Vi är ett stort bolag som har kvar entreprenörsdrivet. Då behöver vi samarbeta med partners som delar den synen, säger Robin Erlandsson, Head of Logistics för Bygghemma.

 

Trenden med hemrenovering eller DIY (Do-It-Yourself) har de senaste åren pekat uppåt. För online-handeln Bygghemma har det under samma period därför betytt fler ordrar, fler skickade paket och som ett resultat större omsättning. Som en organisation med majoriteten av affären i så kallad drop-shipping, där Bygghemma skickar produkterna direkt från leverantör hem till kund utan egen lagerhållning, har utmaningen legat i att knyta samman leverantörer och kunder tillsammans med avtalade transportörer. Något som förutsätter full översikt för att rätt vara hamnar hos rätt adress.

- Utmaningen med drop-shipping ligger i att bibehålla kontrollen genom att veta vad som bokas av kunden hela vägen ner till leverantören, säger Robin Erlandsson.

 

Lösningen blev Zhipster Enterprise TA

Även om den ökade efterfrågan välkomnades krävde det samtidigt mer av organisationen. Då mycket av det logistiska arbetet utfördes av en manuell resurs beslutade Bygghemma 2017 därför att behovet av ett mer automatiserat upplägg var en förutsättning för en fortsatt och framför allt hållbar tillväxt.

- Vi behövde en TA-lösning, säger Robin Erlandsson och syftar på ett system för transportadministration, TA.

Lösningen blev Zhipster Enterprise TA. En molnlösning med inriktning på miljö och kundanpassad process från order till leverans. Genom att TA-systemet inkluderade flera systemkomponenter som involverar både slutkunder och leverantörer blev leveranserna på så sätt unika, koordinerade, snabbare och därmed billigare.

- För oss var det grundläggande att kunna säkerställa att den produkt som verkligen är beställd är det som sedan levereras till kund.

 

Automatiserad kommunikation

För Bygghemma börjar lösningen med Zhipster i utcheckningen. När en kund beställt sin vara och är redo att betala kommunicerar systemet med transportörer, leverantörer och Bygghemma för att kunna presentera bästa möjliga fraktalternativ.

- Vårt system ställer automatiskt frågan till Zhipster och får då direkt ett svar som vi kan meddela vår kassa och ge relevanta alternativ för konsumenten. Beroende på postnummer och om vi till exempel behöver frakta mer än 20 kg får vi gå upp ett steg till hemleverans i stället för ombud.

I samband med att transport och utlämningsplats är vald skapas även en produktunik spårning vilket möjliggör för Bygghemma att få kontroll över hela försändelsen. Från beställning ända fram till leverans.

 

“Fantastiskt bra support”

I dag, fem år in i samarbetet, omsätter bolaget miljarder och har ett artikelantal på över 800 000.

 - Vi har en avancerad lösning där vi är integrerade med varandra. Vi har växt tillsammans med Zhipster. En av anledningen till att vi valde Zhipster var flexibiliteten som möjliggjort specialanpassade lösningar. Extremt snabbfotat bolag med fantastiskt bra support. Det är korta beslutsvägar och snabba leveranser. Det finns en öppenhet och transparens när man diskuterar lösningar vilket var en stor anledning till att vi valde Zhipster framför andra bolag.

Som ett företag i konstant förändring beroende av tekniska lösningar menar Robin Erlandsson att Zhipsters arbetsprocesser och korta beslutsvägar varit en förutsättning.

- Då branschen förändras är vi tvungna att korrigera vår verksamhet. Vi gör väldigt mycket kundunika lösningar och med Zhipster har vi alltid en öppen och bra dialog. Något vi värdesätter högt.

 

Bygghemma

Sveriges största e-handlare inom bygg-, hem- och trädgårdsprodukter

Grundad: 2005

Omsättning: Cirka 3 miljarder

Ingår i: BHG Group - Nordens största online-aktör inom konsumenthandel.

 

 

NY KUND PÅ PLATS!
18 feb 2022 09:18

Vi kan med glädje informera att ÅGL–Logistik i Åseda är en ny kund hos oss!

ÅGL- Logistik kommer använda sig av vår Control Tower lösning i vår plattform, allt för att möjliggöra en effektivisering
av hela sitt flöde från order till sin leveranshanteringen. Parallellt med det genomförs en  integration mellan
Zhipster Control Tower och OnGoing WMS-system.


ÅGL Logistik är ett logistikföretag där huvuddelen av ägandet finns i JSC Förvaltning. Till största delen är ÅGL:s verksamhet lagerhantering, men har även en gren där container/avfallstransporter ingår.

Både varmlager och kallager finns att tillgå, samt skärmtak för större skrymmande kollin.

En av deras större kunder är Profilgruppen Extrusions AB

Vi ser verkligen fram emot att samarbeta med ÅGL Logistik som har en stor ambition och vilja att
utveckla sin 3PL logistik verksamhet.